Återbetalnings- och returpolicy

Garanti & service
Garantireparation kan lämnas i valfri Stjärnurmakarbutik. Justera klocklänk kostnadsfritt. Gäller i valfri Stjärnurmakarbutik mot uppvisande av försäkrings- eller garantibevis. Detta gäller endast vid nyköp av klocka hos Stjärnurmakarna. Batterigaranti: Om batteriet tagit slut inom ett år från nyköp får du ett nytt utan kostnad. Gäller i valfri Stjärnurmakarbutik mot uppvisande av försäkrings- eller garantibevis.

Ångerrätt
Är du inte nöjd med något du beställt via vår e-handel har du 15 dagar ångerrätt efter det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller om varan är i oförändrat skick. dvs plomberad och oanvänd. Varan ska återlämnas i originalförpackning tillsammans med kvitto och eventuellt försäkringsbevis. Klarna betalar tillbaka det belopp du betalat inom 14 dagar, från att vi har mottagit returen.

Skadat paket
När du hämtar ut paketet hos ditt fraktombud bör du kontrollera att paketet är helt. Skulle försändelsen vara skadad är det enklast att anmäla det direkt där du hämtar ut paketet. Naturligtvis kan du även kontakta oss så hjälper vi dig.

Reklamation
Stjärnurmakarna Bokströms Riksgaranti innebär att du kan göra en garantireparation i valfri Stjärnurmakarbutik i hela landet. Riksgarantin innefattar även köp gjorda på vår hemsida. Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Enligt konsumentköplagen har du alltid rätt att reklamera ett fel på en vara du köpt i tre år från köpet. Vi har enligt Konsumentköplagen rätt att åtgärda felet tre gånger innan du kan häva ditt köp.

Stjärnförsäkring
Stjärnförsäkringen täcker mer än den vanliga hemförsäkringen. Låg självrisk, smidig skadereglering och förmånlig premie är andra fördelar. Stjärnförsäkringen täcker både skada och förlust. Om du förlorar din klocka eller smycke gör du bara en polisanmälan, som du sedan tar med till en av våra butiker, tillsammans med försäkringsbeviset så hjälper vi dig att göra en förlustanmälan. Stjärnurmakarna Bokströms står för premien under 6 månader från det att du köpt din klocka eller smycke. Därefter kan du frivilligt förlänga försäkringen årsvis. Självrisken är mycket låg och det är även premien för nästkommande år. Det sker ingen nedskrivning av värdet på din vara, det är alltid försäkringsbeloppet som avgör ersättningsbeloppet. Läs mer om Stjärnförsäkring på https://stjarnurmakarna.se

Gåva
De personuppgifter som anges vid köpet är också de uppgifter som registreras på försäkringen. Vid köp av gåva måste mottagaren av gåvan flytta över försäkringen i efterhand. Det gör man genom att kontakta vår allriskförsäkring, Eurostar. Mail: allrisk@eurostarsupport.se Tel: 08 551 050 00